Pragniemy poinformować, że od dnia 19.11.2022r. nasze Biuro Obsługi Klienta w Długołęce będzie nieczynne w soboty.

Aktualne godziny otwarcia BOK:
pon. - pt. 7:00 - 17:00


Zapraszamy do zapoznania się z godzinami pracy naszych oddziałów:

www.betard.pl/kontakt

Za utrudnienia przepraszamy,
Betard

OK

X

ZOBACZ WYNIKI [ENTER]
REALIZACJE
AKTUALNOŚCI
POWIADOMIENIE O COOKIES
AKCEPTUJĘ

Obiekty inżynierskie – przebudowa autostrady A18 Olszyna-Golnica

W ramach przebudowy autostrady A18 Olszyna-Golnica powstają nowe obiekty inżynierskie. Przy tej inwestycji mieliśmy możliwość wyprodukowania jako pierwsi w Polsce belek korytkowych o nietypowych kształtach na potrzeby przejść dla zwierząt.

DATA PUBLIKACJI: 28.06.2021

Trwają prace przy budowie obiektów inżynierskich usytuowanych przy autostradzie A18 na odcinku Olszyna – Golnice. W ramach współpracy dostarczamy elementy prefabrykowane na budowę trzech przejść dla zwierząt oraz mostu autostradowego.

Inwestycja podzielona została na 4 etapy (odcinki). Prefabrykowane obiekty inżynierskie są usytuowane w drugim odcinku, w kilometrze odpowiednio: przejścia dla zwierząt: 14+000,00 km, 19+000 km, 31+075 km; most autostradowy: 31+471,43 km.

Na potrzeby budowy przejść dla zwierząt wyprodukowaliśmy i dostarczyliśmy 148 belek skrajnych i 74 belki środkowe, a także 1776 płyt zamykających. Wszystkie elementy składowe wyróżniają się dość nietypową geometrią: każdy prefabrykat jest w kształcie zakrzywionej belki z wewnętrznym korytkiem, co wiązało się z przygotowaniem skomplikowanych przestrzennych form z bardzo dużą dokładnością. Formy stalowe zostały wykonane w naszym zakładzie, wycinane maszynami CNC, gięte, a na koniec spawane.

Waga każdego z elementów wynosiła miedzy 35, a 40 ton, a długość części elementów sięgała blisko 20 m. Nasze prefabrykaty musiały spełnić bardzo wysokie wymagania jakościowe oraz trwałościowe jakie zostały postawione dla konstrukcji obiektu.

Obiekty posadowione są pośrednio na dostarczanych przez nas wbijanych palach prefabrykowanych. Wyprodukowane zostały pale o długości od kilku do kilkunastu metrów oraz przekroju poprzecznym 40×40 cm. Pod przejściami dla zwierząt wbito łącznie blisko 2000 pali, o łącznej długości około 20 000 m.

Inwestycja obejmowała również dostarczenie ustroju nośnego na most autostradowy. Wykonanych zostało 21 prefabrykowanych belek mostowych typu Kujan 12, o długości 11,64 m i wysokości 48 cm.

Poniżej przedstawiamy etapy montażu prefabrykowanej konstrukcji przejścia dla zwierząt.

*Od ponad 30 lat specjalizujemy się w produkcji elementów prefabrykowanych dla budownictwa: od mieszkaniowego poprzez obiekty użyteczności publicznej i przemysłowe, po skomplikowane elementy konstrukcji inżynieryjnych, drogowych, mostowych i hydrotechnicznych. Naszym celem jest produkcja najwyższej jakości materiałów budowlanych z betonu, w tym prefabrykatów nietypowych, wykonywanych na specjalne zamówienia dla firm i dla odbiorców indywidualnych, niezależnie od ich rodzaju i wielkości inwestycji.